Wzrosty w turystyce. Wyniki GEMIUS/ PBI kwiecień 2020
Podczas minionych tygodni cała branża turystyczna przeżywała trudne chwile. Wydaje się, że najgorsze już za nami – świadczą o tym między innymi najnowsze badania Megapanel PBI / Gemius dotyczące kwietnia 2020.
2020-05-19, 12:49

W kwietniu 2020 przyszło nam mierzyć się z nową sytuacją oraz wyzwaniami, jakich się nie spodziewaliśmy. Przez cały miesiąc obiekty noclegowe nie mogły świadczyć usług w ramach najmu krótkoterminowego. Wyjątek stanowiły oferty kierowane do służb medycznych oraz osób przebywających na kwarantannie. W odpowiedzi na to przygotowaliśmy między innymi nowe kategorie ofert specjalnych, które łączyły kwaterodawców z ludźmi potrzebującymi noclegów na nowych zasadach. Ważnym elementem wsparcia był również pakiet pomocy dla wszystkich klientów - mówi Kamila Miciuła z portalu Nocowanie.pl.


Nocowanie.pl oraz eholiday.pl, który również należy do Grupy Wirtualnej Polski, nie poprzestały tylko na tym. Na ich łamach można teraz łatwo znaleźć oferty noclegów w ustronnych miejscach. To właśnie nimi najbardziej interesują się turyści planujący urlopy.

Wyniki PBI / Gemius za kwiecień 2020


O tym, że działania te były potrzebne, świadczy fakt, iż w kwietniu 2020 oba serwisy zanotowały łącznie ponad 1,2 miliona użytkowników! To znakomity wynik nie tylko na tle polskich portali turystycznych. W kwietniu Nocowanie.pl wraz z eholiday.pl wyprzedziły potentata, jakim do tej pory był Booking.com.

Potwierdza to również, że turyści wolą coraz bardziej korzystać z polskich portali niż z zagranicznych. Serwisy takie jak airbnb, kayak czy trivago w kwietniu z ruchem poniżej progu, więc znalazły się poza rankingiem.

W przypadku wyników dotyczących wyłącznie Nocowanie.pl, nadal jest się czym pochwalić. Portal niezmiennie utrzymuje się na pozycji lidera wśród portali o tematyce turystycznej. Nawet w dobie dużego kryzysu spowodowanego pandemią, udało się ją utrzymać.

 

To nie jest ostatnie słowo

 

Wyniki badania Megapanel PBI / Gemius z kwietnia 2020 to nie przypadek. Już w połowie maja widzimy dwukrotnie wyższy ruch niż w analogicznym czasie rok temu. Przyrost użytkowników na portalu Nocowanie.pl wyniósł 184% i wysłali oni do obiektów o 143% procent więcej zapytań w porównaniu do poprzednich miesięcy.

 


Za tym sukcesem kryje się wytężona praca całego zespołu Nocowanie.pl, który nie poddawał się nawet wtedy, kiedy wszyscy odmalowywali przyszłość w czarnych barwach. Dzięki temu udało się między innymi:

  • poprawić widoczność portalu w wynikach wyszukiwania Google, poprzez odświeżenie algorytmu;
  • uruchomić kampanię reklamową w telewizji. Spoty Nocowanie.pl widoczne są w telewizji WP, TVN, TVN24, TVN7, Polsat News, TTV oraz TVP2;
  • wprowadzić oznaczenia „Bezpieczny obiekt” tych wszystkich obiektów noclegowych, które informują turystów o stosowanych przez nich procedurach bezpieczeństwa;
  • stworzyć szereg materiałów dla właścicieli obiektów noclegowych i turystów. Są one udostępniane w dziale Aktualności;
  • włączyć w pomoc dla służb medycznych walczących z epidemią - przeprowadziliśmy zbiórki na szpitale we Włodawie i Puławach oraz pomoc medykom.

 

Dzięki temu jeszcze bardziej rośnie świadomość marki, a Polacy, którzy planują wypoczynek w kraju, już wiedzą, gdzie najlepiej szukać noclegów.

Wszystkim naszym klientom dziękujemy za okazane zaufanie oraz wsparcie, jakiego również my doświadczyliśmy w ostatnich tygodniach!

KONTAKT / AUTOR
Kamila Miciuła
Specjalista ds. marketingu i PR
Nocowanie.pl
+48 516 206 845
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.