Czystość
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na ocenę obiektu noclegowego jest czystość. Zaczyna się już od bramy wjazdowej czy też furtki drzwi, zależnie o jakim obiekcie mówimy. Nawet skromny pokoik może bardziej zadowolić klienta, niż niewysprzątany większy pokój.
Na sprzątaniu nie można oszczędzać, gość od razu zauważy niedociągnięcia osób sprzątających. Istotna jest czysta i świeża pościel, zmieniona bezwzględnie po każdym gościu, ale także dokładnie odkurzony dywan, wykładzina i podłoga. Gość, który przesuwając fotel znajdzie kurz czy inny przedmiot, raczej nie wróci ponownie do takiego miejsca. Czystość dotyczy również toalet i innych pomieszczeń dostępnych dla gości.
Relacje
Uśmiechnięty i przyjazny właściciel czy pracownik to najlepsza wizytówka obiektu. Gość od razu ma poczucie, że jest mile widziany w takim miejscu. Niektóre niedociągnięcia można zniwelować serdecznością i pomocnym personelem. Za to nie ma nic gorszego niż niemiła Pani witająca gościa od progu (może poza nieposprzątanym pokojem). Goście doceniają również szybki i bezproblemowy kontakt z obsługą obiektu, jeśli występują jakieś problemy czy niedogodności.
Łóżko
Bez wielu rzeczy można wyobrazić sobie pokój w obiekcie noclegowym, ale bez jednej nie. Najważniejszym elementem wyposażenia każdego pokoju jest oczywiście łóżko ze świeżą pościelą. To tak naprawdę kluczowy element usługi noclegowej, więc każdy gość będzie zwracał na to uwagę. Łóżko powinno mieć odpowiednie rozmiary, przynajmniej 2 m długości, żeby wyższy gość również mógł się komfortowo wyspać. Warto zainwestować w dobry materac, który w pokoju dla gości powinien być twardszy niż w domu, przez co też będzie trwalszy.
Komfort
Chodzi zarówno o ciszę i spokój w obiekcie np. cisza nocna, jak również podstawowe wyposażenie pokoju. Jest szereg rzeczy, które mogą podnieść komfort gości korzystających z usługi noclegowej. Wymienić tu można przedmioty zaczynając od lampki nocnej i wieszaków w łazience, po restauracje czy możliwość przygotowania posiłków. Warto dokładnie przyjrzeć się grupie docelowej i jej potrzebom.
Prywatność
Niezależnie od celu podróży, każdy gość ceni sobie prywatność podczas pobytu w danym obiekcie noclegowym. Oczywiste jest, że właściciel czy pracownicy nie powinni udzielać informacji o gościach osobom postronnym. Klienci nie będą też zadowoleni, gdy w pokoju czy łazience będzie wielkie okno bez zasłon albo rolet, szczególnie jeśli sąsiedni domek znajduj się w bardzo bliskiej odległości. Goście nie lubią także, gdy obsługa wtrąca się w ich sprawy. Ale cenią porady turystyczne i polecanie lokalnych atrakcji. Dlatego trzeba wyważyć odpowiednią granicę w kontaktach z turystami.
Lokalizacja
Nie chodzi tu o lokalizacje w górach, nad morzem, czy na Mazurach, bo to indywidualny wybór każdego gościa. Raczej na myśli mamy odległość do centrum miasta czy innych istotnych miejsc. Najważniejsze, by odległość podana np. na stronie internetowej zgadzała się z rzeczywistością, wtedy gość nie będzie zawiedziony, że 200 m w linii prostej, to nie to samo co 700 właściwą trasą.
Prawdomówność
Podawanie rzetelnych informacji związane jest zarówno z lokalizacją, jak i wszystkimi innymi danymi w ofercie. Goście szczególnie lubią, gdy zgadzają się informacje, co do wyposażenia pokoju, a przede wszystkim podanych cen. Chyba nikt nie lubi płacić więcej, niż się spodziewał?
WiFi
Zdecydowana większość obiektów posiada bezprzewodową sieć internetową i nie pobiera za nią opłat. Jednak często okazuje się, że jakość połączenia jest bardzo słaba, albo internet łączy się z urządzeniami tylko w jednym pokoju. Zadbaj, by goście komfortowo mogli korzystać z wifi.
Wyżywienie
Dla większości gości istotne jest, żeby w obiekcie można było zjeść przynajmniej śniadanie. Jeśli w pobliżu znajduje się restauracja ze smacznym jedzeniem to duży plus dla każdego turysty. Najbardziej istotne, aby jedzenie w każdym przypadku było świeże i smaczne. Goście szczególnie chętnie próbują kuchni regionalnej, świeża ryba na pomorzu czy kwaśnica i grzaniec w górach zawsze robią furorę.
Cena
Nawet w idealnym obiekcie cena również jest istotna. Nie powinna być ona wygórowana, a raczej rzetelnie odzwierciedlać standard obiektu.
Usługi dodatkowe
Zależnie od grupy docelowej mogą to być basen czy jacuzzi albo kort tenisowy czy wypożyczalnia rowerów. Rodziców zadowoli kącik dziecięcy lub plac zabaw, a właścicieli czworonogów ogrodzony wybieg dla pupili. Każdy gość ma inne gusta i inne wymagania, dlatego warto dokładnie zastanowić się nad tym, do kogo chcemy trafić i co dla niego będzie ideałem.
Znajdź idealny nocleg na Nocowanie.pl
Podsumowanie
Powyższe dane wyraźnie pokazują, że czystość i komfort są ważniejsze niż inne czynniki.
Wpływają one na potrzeby dotyczące relaksu, bezpieczeństwa i ochrony. Przyjazna obsługa również jest ważna, dlatego, że człowiek jest istotą społeczną i lubi być witany uśmiechem i pogawędką.